Lompat ke konten Lompat ke sidebar Lompat ke footer

Kisah Angling Dharma

Kisah Prabu Angling Dharma
Urut-urutan trah utawa keturunan Prabu Angling Dharma miturut narasumbere yaiku mangkene : Sadurunge Angling Dharma lair, ana salah sawijining krajan yaiku Krajan Hastina sing dipandhegani dening Raja Parikesit. Wiwit Parikesit nduwe  putra, pagesangan ana ing krajan mulai tansaya kurang apik amarga ana persaingan rebutan tahta krajan. Raja Parikesit marisake tahtane dening putrane Yudayana. banjur Yudayana mimpin krajan iku, krajan meh ngalami kemunduran  nganti  Raja Yudayana wani ngganti jeneng krajane dadi Krajan Yawasita. Perubahan jeneng krajan dilakokne supaya pagesangan krajan ing mbesuke sing dipandhegani raja Yudayana tansaya maju. Nanging kenyataane masa depan krajan Yawasita tetep ora maju. Sahingga tahta Raja Yudayana diwenehake dening Gendrayana sing dhisik tau saingan karo Yudayana.
                Banjur  krajan dipandhegani Raja  Gendrayana, lingkungan krajan tansaya apik lan lekas ana perubahan kang luwih sejahtera tanpa ngelih lan kekurngan. Wektu kepemimpinan Gendrayana ora pati suwi amarga dheknen ngukum adine dhewe Sudarsana sing dasar kesalahpahamane antara rong pihak. Banjur Batara Narada utawa salah sijining pendeta saka kahyangan sing wicaksana teka ing krajan Yawastita kanggo ngadili Gendrayana. Gendrayana diukum diguang ana ing alas dening Batara Narada. Banjur si adi Sudarsana didadekne  pengganti Gendrayana. Gendrayana ngajak balasetyane kanggo urip bareng lan nggawe krajan anyar ing mbesuke.
Salebare pirang taun ana ing alas, akhire krajan brasil ngadeg amarga perjuangane sing dilakokne Gendrayana. Krajan kuwi diwastani Kerajaan Mamenang oleh Gendrayana. Lan raja sing kapisan yaiku Gendrayana dhewe. Krajane mesthi unggul ana ing persaingan karo krajan Yawasita. Sawise ngalami mangsa kejayaan, Gendrayana kagungan putra sing dijenengi Jayabaya. Gendrayana marisake tahtane dening Jayabaya. Lan Raja Sudarsana uga nyerahake tahtane dening putrane yaiku Sariwahana. Banjur Sariwahana marisake tahtan dening putrane Astradama amarga Sariwahana ora pati seneng dadi raja. Rong krajan iki asring perang sedulur kanthi naun.
Pungkasane rong krajan iki akur sawise diewangi dening Hanoman sing wis tapa luwih saka atusan taun. Hanoman nindakake tindakan sing ngakurake rong krajan Yawastina karo krajan Mamenang kanthi ngwinke salah siji anggota krajan. Yaiku Astradarma dikwinke karo Pramesti, Putra Jayabaya.
Sawise kawin, Pramesti ngimpi ketemu karo Batara Wisnu. Batara Wisnu ngendika yen dheweknen arep dilairke ing dunya liwat raime dhewe. Amarga kedadeyan ngimpi kuwi, teka-teka wetenge Pramesti ngandhut lan ana ing njero raime ana jabang bayi. Dumadakan Astradarma nuduh Pramesti selingkuh karo wong liya. Sahingga Astradarma ngsusir bojone supaya bali ing negarane. Nalika Jayabaya nemoni putrine mlaku tumuju istana karo kondisi ngandhut lan lemas dhumes, Jayabaya murka sanget dening Raja Astradarma. banjur Jayabaya ngutuk krajan Yawastina kelelep banjir bandhang sing gedhi banget. Ora suwi kutukan kuwi klakon lan ngenani krajan Yawastina. Pungkasane Raja Astradarma lan kabeh rakyate kaempas lan ngilang sak istanane amarga banjir sing kuwi mau. Kaya mengkono pungkasane krajan Yawastina.
Sawise krajan Yawastina runtuh, Pramesti nglairake putra sing dijenengi Angling Dharma. Angling Dharma kuwe jabang bayi titisan Dewa Wisnu sing nduweni kekuatan sing sekti mandraguna. Angling Dharma dilairake bebarengan matine Jayabaya. Sawise matine Jayabaya, tahta krajan Mamenang banjur diwenehake dening Jaya Amijaya (Sedulure Pramesti).
Jaman cilik tekan remaja Angling Dharma asering banget mbantu kanca-kancane. Dheknen  asring mbrantas kejahatan sanadyan umure Angling Dharma isih enom. Akeh  perampok-perampok sing dikalahake. Sahingga dheknen diajeni dening masyarakat sing wis dibantu kuwi mau. Nalika remaja, Angling Dharma lekas nglatih lan ngasah ilmu silat lan kanuragan. Amarga wis sekti awit cilik, Angling Dharma gampang nangkep ilmu-ilmu sing diajarke gurune, yaiku Begawan Maniksutra. Dheknen uga diajari gurune mburu sing apik lan ora ngrusak alam. Namung 30 menit, Angling Dharma brasil nglumpuhak singa siji sing gedhe.
Angling Dharma asring mateni kewan sabubare buru. Wektu sedina, Angling Dharma asring mbantai telung singa. Ngenani bab kuwi, guru nyeneni Angling Dharma nganti dheweknen ora gelem latihan dening gurune dhewe. Rong taun lawase, Begawan Maniksutra brasil nguasani ilmu kanuragan lan jurus-jurus sing hebat. Sawijining dina Begawan ketemu Angling Dharma lagi buru lan nggawa singa loro sing ditaleni dening Angling Dharma. Begawan Maniksutra langsung ngalangi Angling Dharma sing ketes-ketes.
"Dharma! Mandheka nang kono!" ngendikane Begawan Maniksutra.
"lagi apa kowe ana ing kene? Sumingkira saka dalanku," wangsulane Angling Dharma.
"Dasar bocah kurang ajar! Culake singa loro kuwi. Utawa kowe ..."
"Aku apa?aku ora wedi karo awakmu sanadyan aku pernah merguru marang awakmu," Angling Dharma nyuthel ngendikane Begawan.
"pancen tansaya gedhe tansaya kurang ajar ya kowe. Rasakna i..." banjur dicuthel karo Angling Dharma.
"Rasakna apa? Aku ora wedi sanadyan kowe sekti." Angling Dharma ngguyu sinambi ndelok jurus sing ditokne dening Begawan Maniksutra.
"ngendi ilmumu guru?" Angling Dharma takon.
"deloka sisih-sisihmu," ngendikane Begawan. Angling Dharma kaget ndelok tali sing ditalekake ana ing singa kuwi banjur ilang. Banjur Angling Dharma langsung mlayu ngendha saka loro singa sing diburu dheknen kuwi mau. Sawise mlayu adoh, akhire Angling Dharma lolos saka singa mau. Ujug-ujug Begawan Maniksutra ana ing ngarepe Angling Dharma. Angling Dharma langsung nyuwun karo Begawan Maniksutra ngangkat dhewekne dadi muride maneh. Sasuwene Angling Dharma dadi murid Begawan Maniksutra, dheknen diajari ilmu-ilmu sing dikuwasani Begawan Maniksutra supaya bisa nerusake ilmune kanggo para mudha mrtahanake negeri.
Akhire Angling Dharma brasil nguasani kabeh ilmu lan jurus-jurus sing diajarke dening Begawan Maniksutra. Banjur nduweni tekad lan kyakinan, Angling Dharma pengin nggawe negara anyar amarga ngerti sejarah negarane mbahne sing ndhisik asring perang karo negara liya. Angling Dharma pengin nyiptaake krajan sing makmur lan aman kanggo rakyate. 
Sawise Angling Dharma dewasa, Angling Dharma nduwe niat nggawa ibune pindah ana ing negarane sing wis dibangun dhewe. Negara kuwi dijenengi Malawapati. Ana ing kana, Angling Dharma mimpin negarane dhewe lan ngatur negarane dhewe lan nduwe gelar Prabu Angling Dharma utawa Prabu Ajidharma kanggo awake dhewe. Sawise krajan Yawastina ngerti kemakmuran sing kadaden ana ing kerajaan Malawapati, Jaya Amijaya minangka raja Yawastina ngkekake seprapat kekuwasaane dening Angling Dharma kanggo makmurake rakyat anyare. 
Nadyanta dheweknen raja, dheknen tetep ora gelem ninggalake kabiyasaane buru. Angling Dharma seneng buru nalika wengi amarga kewan-kewan gampang banget yen diburu nalika wengi. Nalika dheweke buru, dheweke ketemu wanita sing lagek umpetan saka macan. Banjur dheweknen nggawa wanita kuwi mau ana ing papan kang aman saka macan kuwi mau. Ana ing dalan loro karone padha kenalan lan nyritaake apa kesenengane. Wanita kuwi pranayata jenengane Setyawati sing bapakne pranyata pratapan sekti sing jenenge Resi Maniksutra. Angling Dharma banjur ngeterake balik ana ing omahe. Angling Dharma banjur kepincut karo Setyawati, Angling Dharma nduwe niat arep nggarwa Setyawati minangka pacangan lan kanca urip.
                Lan pungkasane Angling Dharma uga nglamar Setyawati dadi garwane. Nanging ana masalah nalika arep nggarwa Setyawati. Kakang Setyawati sing jenengane Batikmadrim wis sumpah sapa wonge sing arep nggarwa adhine kudu ngalahake dheknen dhisik. Ngerti sumpah kuwi mau, Angling Dharma wani nglawan Batikmadrim kanggo ngentukake Setyawati. Banjur Batikmadrim lan Angling Dharma tandhing lan dimenangake Angling Dharma. Sawise iku, Setyawati dadi permaisurine Angling Dharma lan Batikmadrim diangkat dadi patih ing Krajan Malawapati.
Ing sawijining dina, Angling Dharma mergoki garwane Nagaraja sing jenengane Nagagini sing lagek selingkuh karo ula tampar(Nagaraja salah sawijining guru ana ing krajan Yawastina). Bab kuwi dingerteni Angling Dharma nalika buru ana ing tengah wengi. Angling Dharma banjur mateni ula kuwi mau supaya apik sakabehane. Nanging Nagagini bali kanthi cidra. Nagagini banjur nyusun laporan palsu kanggo miwales dening Angling Dharma sing wis mateni kancane. Nagaraja banjur nyusup ana ing krajan Malawapati. Nanging nalika nyusup ana ing krajan, Nagaraja nyeksekne Angling Dharma lagi nyritakake perselingkuhane Nagagini marang Setyawati. Nagaraja banjur sadar yen sing salah kuwi bojone. Nagaraja banjur ngetok lan njaluk ngapura marang Angling Dharma amarga meh mateni Angling Dharma.
Nalika iku Nagaraja ngaku yen dheweke arep mati amarga wis tekan wayah moksa (Moksa yaiku nalika nyawa metu saka ragane banjur reinkarnasi dadi uwong maneh). Banjur Nagaraja marisake ilmune arupa Aji Gineng dening Angling Dharma. Ilmu kuwi kudu dijaga lan dirumat kanthi rahasia. Sawise marisi ilmu kuwi, Nagaraja banjur seda. Mayit Nagaraja banjur digawa marang daleme garwane dening Angling Dharma lan Angling Dharma njelaske karo Nagagini kabeh kedadeyan sadurunge seda.
Sawise Angling Dharma marisi ilmu saka Nagaraja, dheweknen bisa mangerteni basa kewan. Dheweke nate ngguyu nalika mirengake pacelathone pacangan cecek. Bab kuwi nggawe Setyawati tersinggung amarga wiwit dheweknen ngingu kewan buruan dheweke ora tau digatekake. Angling Dharma ora gelem terusterang amarga kebacut janji bakal ngrahasiakake ilmu Aji Gineng. Bab kuwi marakake Setyawati tansaya nesu. Setyawati banjur milih merjaya awake dhewe amarga wis ora dianggep karo Angling Dharma. Angling Dharma janji bakal ngancani Setyawati mati, tinimbang kudu mbocorake ilmune kuwi mau. Nalika upacara pembakaran kuwi digelar, Angling Dharma sempet ngrungokake pacelathon wedhus loro. Sak pacelathon kuwi mau Angling Dharma sadar yen keputusane ngancani Setyawati mati kuwi keputusan kang ora trep lan bisa ngrugekake rakyat.
Sawise matine garwane kanthi tragis, Angling Dharma nglakoni ukuman buwang kanggo nebus dosa. Ukuman kuwi saka panjalukane rakyate dhewe. Amarga Angling Dharma wis ora nepati janji bakal saurip semati karo garwane. Sanadyan Angling Dharma diukum, dheknen tetep ora lengser saka krajan. Banjur Angling Dharma nitipake krajan marang Batikmadrim sesuwene dheknen nglampahi ukuman.
Ana ing perjalanan, Angling Dharma ketemu telung putri sing jenenge Widata, Widati, dan Widaningsih. Ketelune kepincut marang Angling Dharma lan nahan supaya ora lunga ninggalake dheweknen. Sesuwene padha kenalan, Angling Dharma njaluk tulung ngenei papan kanggo dheweke urip. Akhire ketelu putri kuwi mau ngenei papan kanggo uripe Angling Dharma. Nanging sesuwene urip bareng telung putri kuwi mau, Angling Dharma ngrasaake ana sing ganjil ngenanai putri-putri kuwi mau asring metu ana ing wayah wengi. Banjur Angling Dharma nyamar dadi peksi gagak lan ngindhemi putri-putri kuwi mau. Pranyata saben wengi putri-putri mau pesta mangan daging menungsa saben wengi. Pungkasane kacurigan Angling Dharma wis kebukti. Telung putri kuwi mau pranyata penyihir sing senengane mangan daging menungsa gawe panganane.
Nalika Angling Dharma konangan kegiyatan para putri kuwi mau lagi mangan daging menungsa, Angling Dharma banjur tandhing karo teliung putri kuwi mau. Nanging kesektiane Angling Dharma isih bisa dikalaheake karo telung putri kuwi mau. Akhire telung putri kuwi mau ngutuk Angling Dharma dadi belibis putih. Belibis putih mau banjur mabur tekan Krajan Bojanagara. Ana kana, dheknen dingu karo bocah desa yaiku Jaka Geduk. Jaka Gduk kaget nalika ngerti yen belibis putih kuwi mau bisa micara karo dhewekne.
Nalika kuwi, Darmawangsa minangka raja Bojanagara lagi bingung ngadepi pengadilan sing kasuse yaiku wong wedok kang jenengane Bermani nduweni bojo jang rupane padha lan jenengane padha, yaiku Bermana. Banjur jaka kuwi teka lan nggawa belibis putih kanggo mbantu raja ngadili Bermani. Saka petunjuk belibis putih, Jaka Geduk brasil mbongkar Bermana palsu bali ing wujud asline, yaiku Jin Wiratsangka. Saka keberhasilane iku, Jaka Geduk diangkat dadi hakim negara, lan belibis putih dijaluk dadi ingonane putri raja Bojanagara sing jenengane Ambarwati.
Sanadyan Angling Dharma awujud belibis putih, dheknen bisa ngrubah wujude nalika wengi thok. Nanging Angling Dharma ngrahasiakake kesaktenane kuwi marang sapa wae kejaba Ambarawati. Saben wengi dheweknen nemoni Ambarawati awujud menungsa sahingga dadi kepincut lan trisna. Akhire Angling Dharma kawin karo Ambarawati tnpa dingerteni wong tuwane. Saka perkawinane mau banjur Ambarawati ngandhut.
Darmawangsa gumun lan bingung ngerteni putrine ngandhut tanpa bojo. Kebetulan nalika kebingungane raja mesthi ana dalan jalaran wong katelu. Banjur teka pratapan sekti kang jenengane Resi Yogiswara ngaku siap nemokake bapakne jabang bayi sing ana ing kandhutan Ambarawati. Yogiswara banjur nggoleki pelakune. Resi curiga karo blibis putih sing ana ing kamar sing nduweni kalung padha persis karo kalunge Angling Dharma. Banjur Resi Yogiswara nyerang belibis putih ingonane Ambarawati. Sawise tanding, belibis putih bali ing wujud asale yaiku Angling Dharma, lan Yogiswara ngrubah wujud dadi Batikmadrim. Tekane Batikmadrim sing sabenere yaiku methuk Angling Dharma sing wis purna mangsa ukumane.
Raja Darmawangsa malah nampa lelakone Angling Dharma marang putrine lan mangestoni hubungane dheweke. Sahingga raja Darmawangsa nglakokake upacara mantenan kang gedhen kanggo nyambut Angling Dharma. Angling Dharma banjur nggawa Ambarawati pindah ing Malawapati. Saka perkawinan kuwi, akhire lair putra sing jenenge Angling Kusuma. Angling Kusuma bakal nerusake krajan Bojanagara lan bakalan nggenteni mbahne kuwi mau. Nanging, sesuwene Angling Kusuma dadi raja, dhekenen nduwe musuh kang jenenge Durgandini dan Sudawirat sing arep njugrugake krajan Bojanagara.
Sawise baline Angling Dharma ing Malawapati, krajan Angling Dharma berjaya lan bisa mbantu putrane merangi musuh-musuhe. Lan nalika iku sudawirat kabukak atine lan ngabdi ana ing krajan sing dipimpin Prabu Angling Dharma. Lan Durgandini sinedya ngabdi ing krajan Bojanagara.Kisah Prabu Angling Dharma
Urut-urutan trah utawa keturunan Prabu Angling Dharma miturut narasumbere yaiku mangkene : Sadurunge Angling Dharma lair, ana salah sawijining krajan yaiku Krajan Hastina sing dipandhegani dening Raja Parikesit. Wiwit Parikesit nduwe  putra, pagesangan ana ing krajan mulai tansaya kurang apik amarga ana persaingan rebutan tahta krajan. Raja Parikesit marisake tahtane dening putrane Yudayana. banjur Yudayana mimpin krajan iku, krajan meh ngalami kemunduran  nganti  Raja Yudayana wani ngganti jeneng krajane dadi Krajan Yawasita. Perubahan jeneng krajan dilakokne supaya pagesangan krajan ing mbesuke sing dipandhegani raja Yudayana tansaya maju. Nanging kenyataane masa depan krajan Yawasita tetep ora maju. Sahingga tahta Raja Yudayana diwenehake dening Gendrayana sing dhisik tau saingan karo Yudayana.
                Banjur  krajan dipandhegani Raja  Gendrayana, lingkungan krajan tansaya apik lan lekas ana perubahan kang luwih sejahtera tanpa ngelih lan kekurngan. Wektu kepemimpinan Gendrayana ora pati suwi amarga dheknen ngukum adine dhewe Sudarsana sing dasar kesalahpahamane antara rong pihak. Banjur Batara Narada utawa salah sijining pendeta saka kahyangan sing wicaksana teka ing krajan Yawastita kanggo ngadili Gendrayana. Gendrayana diukum diguang ana ing alas dening Batara Narada. Banjur si adi Sudarsana didadekne  pengganti Gendrayana. Gendrayana ngajak balasetyane kanggo urip bareng lan nggawe krajan anyar ing mbesuke.
Salebare pirang taun ana ing alas, akhire krajan brasil ngadeg amarga perjuangane sing dilakokne Gendrayana. Krajan kuwi diwastani Kerajaan Mamenang oleh Gendrayana. Lan raja sing kapisan yaiku Gendrayana dhewe. Krajane mesthi unggul ana ing persaingan karo krajan Yawasita. Sawise ngalami mangsa kejayaan, Gendrayana kagungan putra sing dijenengi Jayabaya. Gendrayana marisake tahtane dening Jayabaya. Lan Raja Sudarsana uga nyerahake tahtane dening putrane yaiku Sariwahana. Banjur Sariwahana marisake tahtan dening putrane Astradama amarga Sariwahana ora pati seneng dadi raja. Rong krajan iki asring perang sedulur kanthi naun.
Pungkasane rong krajan iki akur sawise diewangi dening Hanoman sing wis tapa luwih saka atusan taun. Hanoman nindakake tindakan sing ngakurake rong krajan Yawastina karo krajan Mamenang kanthi ngwinke salah siji anggota krajan. Yaiku Astradarma dikwinke karo Pramesti, Putra Jayabaya.
Sawise kawin, Pramesti ngimpi ketemu karo Batara Wisnu. Batara Wisnu ngendika yen dheweknen arep dilairke ing dunya liwat raime dhewe. Amarga kedadeyan ngimpi kuwi, teka-teka wetenge Pramesti ngandhut lan ana ing njero raime ana jabang bayi. Dumadakan Astradarma nuduh Pramesti selingkuh karo wong liya. Sahingga Astradarma ngsusir bojone supaya bali ing negarane. Nalika Jayabaya nemoni putrine mlaku tumuju istana karo kondisi ngandhut lan lemas dhumes, Jayabaya murka sanget dening Raja Astradarma. banjur Jayabaya ngutuk krajan Yawastina kelelep banjir bandhang sing gedhi banget. Ora suwi kutukan kuwi klakon lan ngenani krajan Yawastina. Pungkasane Raja Astradarma lan kabeh rakyate kaempas lan ngilang sak istanane amarga banjir sing kuwi mau. Kaya mengkono pungkasane krajan Yawastina.
Sawise krajan Yawastina runtuh, Pramesti nglairake putra sing dijenengi Angling Dharma. Angling Dharma kuwe jabang bayi titisan Dewa Wisnu sing nduweni kekuatan sing sekti mandraguna. Angling Dharma dilairake bebarengan matine Jayabaya. Sawise matine Jayabaya, tahta krajan Mamenang banjur diwenehake dening Jaya Amijaya (Sedulure Pramesti).
Jaman cilik tekan remaja Angling Dharma asering banget mbantu kanca-kancane. Dheknen  asring mbrantas kejahatan sanadyan umure Angling Dharma isih enom. Akeh  perampok-perampok sing dikalahake. Sahingga dheknen diajeni dening masyarakat sing wis dibantu kuwi mau. Nalika remaja, Angling Dharma lekas nglatih lan ngasah ilmu silat lan kanuragan. Amarga wis sekti awit cilik, Angling Dharma gampang nangkep ilmu-ilmu sing diajarke gurune, yaiku Begawan Maniksutra. Dheknen uga diajari gurune mburu sing apik lan ora ngrusak alam. Namung 30 menit, Angling Dharma brasil nglumpuhak singa siji sing gedhe.
Angling Dharma asring mateni kewan sabubare buru. Wektu sedina, Angling Dharma asring mbantai telung singa. Ngenani bab kuwi, guru nyeneni Angling Dharma nganti dheweknen ora gelem latihan dening gurune dhewe. Rong taun lawase, Begawan Maniksutra brasil nguasani ilmu kanuragan lan jurus-jurus sing hebat. Sawijining dina Begawan ketemu Angling Dharma lagi buru lan nggawa singa loro sing ditaleni dening Angling Dharma. Begawan Maniksutra langsung ngalangi Angling Dharma sing ketes-ketes.
"Dharma! Mandheka nang kono!" ngendikane Begawan Maniksutra.
"lagi apa kowe ana ing kene? Sumingkira saka dalanku," wangsulane Angling Dharma.
"Dasar bocah kurang ajar! Culake singa loro kuwi. Utawa kowe ..."
"Aku apa?aku ora wedi karo awakmu sanadyan aku pernah merguru marang awakmu," Angling Dharma nyuthel ngendikane Begawan.
"pancen tansaya gedhe tansaya kurang ajar ya kowe. Rasakna i..." banjur dicuthel karo Angling Dharma.
"Rasakna apa? Aku ora wedi sanadyan kowe sekti." Angling Dharma ngguyu sinambi ndelok jurus sing ditokne dening Begawan Maniksutra.
"ngendi ilmumu guru?" Angling Dharma takon.
"deloka sisih-sisihmu," ngendikane Begawan. Angling Dharma kaget ndelok tali sing ditalekake ana ing singa kuwi banjur ilang. Banjur Angling Dharma langsung mlayu ngendha saka loro singa sing diburu dheknen kuwi mau. Sawise mlayu adoh, akhire Angling Dharma lolos saka singa mau. Ujug-ujug Begawan Maniksutra ana ing ngarepe Angling Dharma. Angling Dharma langsung nyuwun karo Begawan Maniksutra ngangkat dhewekne dadi muride maneh. Sasuwene Angling Dharma dadi murid Begawan Maniksutra, dheknen diajari ilmu-ilmu sing dikuwasani Begawan Maniksutra supaya bisa nerusake ilmune kanggo para mudha mrtahanake negeri.
Akhire Angling Dharma brasil nguasani kabeh ilmu lan jurus-jurus sing diajarke dening Begawan Maniksutra. Banjur nduweni tekad lan kyakinan, Angling Dharma pengin nggawe negara anyar amarga ngerti sejarah negarane mbahne sing ndhisik asring perang karo negara liya. Angling Dharma pengin nyiptaake krajan sing makmur lan aman kanggo rakyate. 
Sawise Angling Dharma dewasa, Angling Dharma nduwe niat nggawa ibune pindah ana ing negarane sing wis dibangun dhewe. Negara kuwi dijenengi Malawapati. Ana ing kana, Angling Dharma mimpin negarane dhewe lan ngatur negarane dhewe lan nduwe gelar Prabu Angling Dharma utawa Prabu Ajidharma kanggo awake dhewe. Sawise krajan Yawastina ngerti kemakmuran sing kadaden ana ing kerajaan Malawapati, Jaya Amijaya minangka raja Yawastina ngkekake seprapat kekuwasaane dening Angling Dharma kanggo makmurake rakyat anyare. 
Nadyanta dheweknen raja, dheknen tetep ora gelem ninggalake kabiyasaane buru. Angling Dharma seneng buru nalika wengi amarga kewan-kewan gampang banget yen diburu nalika wengi. Nalika dheweke buru, dheweke ketemu wanita sing lagek umpetan saka macan. Banjur dheweknen nggawa wanita kuwi mau ana ing papan kang aman saka macan kuwi mau. Ana ing dalan loro karone padha kenalan lan nyritaake apa kesenengane. Wanita kuwi pranayata jenengane Setyawati sing bapakne pranyata pratapan sekti sing jenenge Resi Maniksutra. Angling Dharma banjur ngeterake balik ana ing omahe. Angling Dharma banjur kepincut karo Setyawati, Angling Dharma nduwe niat arep nggarwa Setyawati minangka pacangan lan kanca urip.
                Lan pungkasane Angling Dharma uga nglamar Setyawati dadi garwane. Nanging ana masalah nalika arep nggarwa Setyawati. Kakang Setyawati sing jenengane Batikmadrim wis sumpah sapa wonge sing arep nggarwa adhine kudu ngalahake dheknen dhisik. Ngerti sumpah kuwi mau, Angling Dharma wani nglawan Batikmadrim kanggo ngentukake Setyawati. Banjur Batikmadrim lan Angling Dharma tandhing lan dimenangake Angling Dharma. Sawise iku, Setyawati dadi permaisurine Angling Dharma lan Batikmadrim diangkat dadi patih ing Krajan Malawapati.
Ing sawijining dina, Angling Dharma mergoki garwane Nagaraja sing jenengane Nagagini sing lagek selingkuh karo ula tampar(Nagaraja salah sawijining guru ana ing krajan Yawastina). Bab kuwi dingerteni Angling Dharma nalika buru ana ing tengah wengi. Angling Dharma banjur mateni ula kuwi mau supaya apik sakabehane. Nanging Nagagini bali kanthi cidra. Nagagini banjur nyusun laporan palsu kanggo miwales dening Angling Dharma sing wis mateni kancane. Nagaraja banjur nyusup ana ing krajan Malawapati. Nanging nalika nyusup ana ing krajan, Nagaraja nyeksekne Angling Dharma lagi nyritakake perselingkuhane Nagagini marang Setyawati. Nagaraja banjur sadar yen sing salah kuwi bojone. Nagaraja banjur ngetok lan njaluk ngapura marang Angling Dharma amarga meh mateni Angling Dharma.
Nalika iku Nagaraja ngaku yen dheweke arep mati amarga wis tekan wayah moksa (Moksa yaiku nalika nyawa metu saka ragane banjur reinkarnasi dadi uwong maneh). Banjur Nagaraja marisake ilmune arupa Aji Gineng dening Angling Dharma. Ilmu kuwi kudu dijaga lan dirumat kanthi rahasia. Sawise marisi ilmu kuwi, Nagaraja banjur seda. Mayit Nagaraja banjur digawa marang daleme garwane dening Angling Dharma lan Angling Dharma njelaske karo Nagagini kabeh kedadeyan sadurunge seda.
Sawise Angling Dharma marisi ilmu saka Nagaraja, dheweknen bisa mangerteni basa kewan. Dheweke nate ngguyu nalika mirengake pacelathone pacangan cecek. Bab kuwi nggawe Setyawati tersinggung amarga wiwit dheweknen ngingu kewan buruan dheweke ora tau digatekake. Angling Dharma ora gelem terusterang amarga kebacut janji bakal ngrahasiakake ilmu Aji Gineng. Bab kuwi marakake Setyawati tansaya nesu. Setyawati banjur milih merjaya awake dhewe amarga wis ora dianggep karo Angling Dharma. Angling Dharma janji bakal ngancani Setyawati mati, tinimbang kudu mbocorake ilmune kuwi mau. Nalika upacara pembakaran kuwi digelar, Angling Dharma sempet ngrungokake pacelathon wedhus loro. Sak pacelathon kuwi mau Angling Dharma sadar yen keputusane ngancani Setyawati mati kuwi keputusan kang ora trep lan bisa ngrugekake rakyat.
Sawise matine garwane kanthi tragis, Angling Dharma nglakoni ukuman buwang kanggo nebus dosa. Ukuman kuwi saka panjalukane rakyate dhewe. Amarga Angling Dharma wis ora nepati janji bakal saurip semati karo garwane. Sanadyan Angling Dharma diukum, dheknen tetep ora lengser saka krajan. Banjur Angling Dharma nitipake krajan marang Batikmadrim sesuwene dheknen nglampahi ukuman.
Ana ing perjalanan, Angling Dharma ketemu telung putri sing jenenge Widata, Widati, dan Widaningsih. Ketelune kepincut marang Angling Dharma lan nahan supaya ora lunga ninggalake dheweknen. Sesuwene padha kenalan, Angling Dharma njaluk tulung ngenei papan kanggo dheweke urip. Akhire ketelu putri kuwi mau ngenei papan kanggo uripe Angling Dharma. Nanging sesuwene urip bareng telung putri kuwi mau, Angling Dharma ngrasaake ana sing ganjil ngenanai putri-putri kuwi mau asring metu ana ing wayah wengi. Banjur Angling Dharma nyamar dadi peksi gagak lan ngindhemi putri-putri kuwi mau. Pranyata saben wengi putri-putri mau pesta mangan daging menungsa saben wengi. Pungkasane kacurigan Angling Dharma wis kebukti. Telung putri kuwi mau pranyata penyihir sing senengane mangan daging menungsa gawe panganane.
Nalika Angling Dharma konangan kegiyatan para putri kuwi mau lagi mangan daging menungsa, Angling Dharma banjur tandhing karo teliung putri kuwi mau. Nanging kesektiane Angling Dharma isih bisa dikalaheake karo telung putri kuwi mau. Akhire telung putri kuwi mau ngutuk Angling Dharma dadi belibis putih. Belibis putih mau banjur mabur tekan Krajan Bojanagara. Ana kana, dheknen dingu karo bocah desa yaiku Jaka Geduk. Jaka Gduk kaget nalika ngerti yen belibis putih kuwi mau bisa micara karo dhewekne.
Nalika kuwi, Darmawangsa minangka raja Bojanagara lagi bingung ngadepi pengadilan sing kasuse yaiku wong wedok kang jenengane Bermani nduweni bojo jang rupane padha lan jenengane padha, yaiku Bermana. Banjur jaka kuwi teka lan nggawa belibis putih kanggo mbantu raja ngadili Bermani. Saka petunjuk belibis putih, Jaka Geduk brasil mbongkar Bermana palsu bali ing wujud asline, yaiku Jin Wiratsangka. Saka keberhasilane iku, Jaka Geduk diangkat dadi hakim negara, lan belibis putih dijaluk dadi ingonane putri raja Bojanagara sing jenengane Ambarwati.
Sanadyan Angling Dharma awujud belibis putih, dheknen bisa ngrubah wujude nalika wengi thok. Nanging Angling Dharma ngrahasiakake kesaktenane kuwi marang sapa wae kejaba Ambarawati. Saben wengi dheweknen nemoni Ambarawati awujud menungsa sahingga dadi kepincut lan trisna. Akhire Angling Dharma kawin karo Ambarawati tnpa dingerteni wong tuwane. Saka perkawinane mau banjur Ambarawati ngandhut.
Darmawangsa gumun lan bingung ngerteni putrine ngandhut tanpa bojo. Kebetulan nalika kebingungane raja mesthi ana dalan jalaran wong katelu. Banjur teka pratapan sekti kang jenengane Resi Yogiswara ngaku siap nemokake bapakne jabang bayi sing ana ing kandhutan Ambarawati. Yogiswara banjur nggoleki pelakune. Resi curiga karo blibis putih sing ana ing kamar sing nduweni kalung padha persis karo kalunge Angling Dharma. Banjur Resi Yogiswara nyerang belibis putih ingonane Ambarawati. Sawise tanding, belibis putih bali ing wujud asale yaiku Angling Dharma, lan Yogiswara ngrubah wujud dadi Batikmadrim. Tekane Batikmadrim sing sabenere yaiku methuk Angling Dharma sing wis purna mangsa ukumane.
        Raja Darmawangsa malah nampa lelakone Angling Dharma marang putrine lan mangestoni hubungane dheweke. Sahingga raja Darmawangsa nglakokake upacara mantenan kang gedhen kanggo nyambut Angling Dharma. Angling Dharma banjur nggawa Ambarawati pindah ing Malawapati. Saka perkawinan kuwi, akhire lair putra sing jenenge Angling Kusuma. Angling Kusuma bakal nerusake krajan Bojanagara lan bakalan nggenteni mbahne kuwi mau. Nanging, sesuwene Angling Kusuma dadi raja, dhekenen nduwe musuh kang jenenge Durgandini dan Sudawirat sing arep njugrugake krajan Bojanagara.
Sawise baline Angling Dharma ing Malawapati, krajan Angling Dharma berjaya lan bisa mbantu putrane merangi musuh-musuhe. Lan nalika iku sudawirat kabukak atine lan ngabdi ana ing krajan sing dipimpin Prabu Angling Dharma. Lan Durgandini sinedya ngabdi ing krajan Bojanagara.

Posting Komentar untuk "Kisah Angling Dharma"